Thursday, August 29, 2013

SEMAKIN SUKAR MEMPERTAHANKAN SEMANGAT PATROTIK

Saudara Pengarang,

Sebagai seorang rakyat Malaysia yang lahir pada tahun Merdeka, agak terkilan di saat-saat meniti saki baki kehidupan, semangat patrotik sayangkan negara dikalangan rakyat Malaysia masa kini semakin pudar.

Adakah kelesuan ini satu strategi kaum yang membenci Islam dan ingin meyaksikan semangat orang Melayu dan Islam menjadi lemah di tanah air sendiri?

Itulah yang saya rasai keberangkalian semangat kebangsaan akan  lenyap untuk selama-lamanya.

Maka dengan itu, bermulalah penghijrahan orang asing yang dipolopori oleh rakyat pendatang dinegara ini menguasai corak pemerintahan, ekonomi dan sosial dinegara kita.

Saya belum nampak pendekatan terbaik dan praktikal jangka panjang dari mana-mana pihak samada agensi kerajaan atau NGO melahirkan generasi yang secara sukarela sanggup mempertahankan negara, bangsa dan agama rasmi Islam.

Barangkali, 20 puluh tahun mendatang  bumi Malaysia ini akan dibanjiri  manusia yang tiada identiti dan hidup dalam alam kebebasan dimana majoritinya mengamalkan hidup bebas.

Semoga coretan ini menjadi permulaan untuk orang Islam di Malaysia mempastikan pemerintahan negara tercinta ini dipacu oleh orang Islam yang rasional dan berdidikasi.