Monday, November 19, 2012

BERDOA UNTUK MENDAPAT KESEJAHTERAAN UMAT

Saudara Pengarang,

Dari pemerhatian saya, semakin dekat  PRU 13 akan di adakan semakin terdesak setiap parti ingin mencari tumpuan.

Malah semakin kebudak-budakkan cara mereka cuba mempengaruhi bakal pengundi. Wahai politikus negara  Malaysia, kami pengundi bukanlah terlalu cetek untuk menilai perang saikologi antara parti kamu.

Apa salahnya diantara kamu yang sudah terlanjur kata atau terlanjur perbuatan segera minta maaf kepada rakyat. Jangan lah cuba mengalih tumpuan kami dengan membuat satu lagi bidaah yang tidak masuk akal. Kita diajar mendoakan sesuatu yang membawa kebaikan bukan mendoakan keburukkan sesama bangsa dan agama.

Saya tidak pasti kitab mana yang dirujuk dan ditunggang terbalikkan supaya pengertian menjurus kepada kemahuan politik mereka. Janganlah mencelarukan fikirian bangsa sendiri yang sebahagiannya  masih cetek pengetahuan tentang politik.

Dalam saat-saat genting masyarakat Palestine bertarung nyawa, mari lah kita sama-sama berdoa agar mereka di lindungi Allah SWT. Jangan lah berdoa mengkhianati bangsa dan agama sendiri dinegara kita sedangkan umat Islam dibunuh dengan kejam di Palestine.

Bangkit dan sedarlah mereka memerlukan kita untuk berjuang menentang zionis yang kejam yang  terang-terang termaktub dalam kitab. Setakat ini belum saya terbaca  bangsa Melayu tertulis dimana-mana hadis yang mengatakan pengkhianat bangsa dan agama.

Jadi, apa rasional nya kita berdoa menghapuskan bangsa kita sendiri?


TENGKU MAN
Pandan Indah, Kuala Lumpur