Thursday, August 12, 2010

PROVOKASI HIDRAF SEMASA SAMBUTAN HARI TERBUKA PM MENUNTUT ORANG ISLAM MEMUSUHI ORANG HINDU

Saudara Pengarang,

Sebenarnya sudah berulang-ulang kali saya mengingati diri saya tidak mencatitkan pendapat berbau perkauman tetapi pihak kaum lain tidak berhenti-henti meluangkan pendapat malah sudah acap kali membuat tindakkan provokasi yang mengamit naluri saya untuk memerangi kaum yang tidak pernah bersyukur atas kehidupan mereka yang lebih baik dari bangsa mereka di negara nenek moyang mereka.

Samada segelintir masyarakat Hindu Malaysia menyertai tindakkan provokasi semasa majlis yang bersifat keagamaaan boleh dimaafkan, bagi diri saya mereka telah mencabar kesabaran orang Islam di Malaysia. Samada mereka tidak setuju dengan PM atau kerajaan atau didorong oleh pihak lain, itu bukan persoalan untuk dirungkai dalam majlis di PWTC yang mencerminkan agama Islam yang bersifat kemasyarakatan. Jika mereka ini tidak dihukum, saya percaya satu masa nanti dimana-mana majlis keagamaan yang disambut oleh rakyat Malaysia, satu kecelakaan akan berlaku mengikut "trend" yang dipelopori oleh Hindraf.

Oleh itu, mereka ini perlu diusir dari negara ini jika tidak setuju dengan undang-undang di Malaysia. Jika perlembagaan di India atau Sri Lanka menjadi pilihan utama mereka yang barangkali bersikap adil kepada mereka yang sebati dengan asal usul mereka, saya amat mengalu-alukan meninggalkan negara ini sebelum ala rusuhan menyerap dalam budaya kita disini.