Thursday, August 12, 2010

ISU CULIK KANAK-KANAK- SYOR WUJUD BILIK GERAKAN DAN USAHASAMA PERSATUAN BAS DAN TEKSI DITEMPAT STRATEGIK

Saudara Pengarang,

Dalam usaha mencari kanak-kanak bernama Sharlinie, saya syorkan semua pihak samada polis, persatuan teksi, bas dan lori dapat diselaraskan bagi menjejaki penculik ini secepat mungkin bagi mengelakkan kanak-kanak-kanak tersebut menderita berpanjangan.

Secara rasionalnya, penculik akan mengunakan kenderaan samada persendirian dan pengangkutan awam semasa melari atau memindahkan kanak-kanak tersebut dari dihidui oleh pihak berkuasa.

Oleh itu, disamping gerakan pihak berkuasa, semua pengkalan persatuan teksi dan bas diseluruh negara perlu diberi maklumat seperti gambar kanak-kanak malang ini dan lakaran penculik serta diedarkan secara besar-besaran supaya gambar tersebut mendapat pemerhatian dan kerjasama pemandu teksi, pemandu bas, pemandu lori-lori serta orang awam. Diharap pendekatan ini serta membuka bilik gerakan diperhentian bas dan teksi dapat memberi tekanan kepada penculik dan secara tidak langsung menunjukkan rakyat kita bersatu memerangi perbuatan yang tidak berperikemanusian ini.